Header Ads

ads header

Flash News

Sebenarnya Khalid Samad tak centre, hari ini cakap lain esok cakap lain


Selepas meroyan 2 minggu kononnya kerajaan PN adalah kerajaan pintu belakang hari ini Khalid Samad mengubah penderiannya.

Ahli Parlimen Shah Alam itu mengakui kerajaan yang dibentuk menerusi Perikatan Nasional (PN) merupakan kerajaan yang sah dan tidak boleh dipertikaikan.

Ini kerana menurut Pengarah Komunikasi Parti Amanah Negara, pembentukan kerajaan PN adalah berdasarkan undang-undang yang termaktub dalam Perlembangaan Persekutuan.

“Jangan pertikaikan kesahihan itu. Istilah kerajaan 'pintu belakang' bukan istilah yang menolak hakikat bahawa kerajaan itu sah.

“Kerajaan PN adalah sah dan tiada orang pertikai kerajaan ini tidak sah dari sudut undang-undang. Cuma istilah 'pintu belakang' adalah kerajaan ini dibentuk dan ditegakkan dengan kaedah yang hina dan tidak berakhlak.


MR :  Nanti tak ada modal pula macai PH nak serang PN kerana pimpinan mereka 'tak centre'


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


5 ulasan:

  1. Perkara asas ialah arwah PH membentuk kerajaanselepas pru 14 melalui gabungan PKR,Amanah, Dap,Bersatu serta GPS dan Warisan. Kerajaan PN pula dibentuk melalui gabungan Bersatu,BN,PAS dan GPS. Dalam kerajaan PH dulu pun ada MP yang jadi katak. Kabinet Kerajaan PH terbubar secara automatik bila PM letak jawatan dan Bersatu keluar dari gabungan yang mengakibatkan PH hilang majoriti. Sudah menjadi perangai PH merekacipta pelbagai perspeksi dengan meratib tuduhan pintu belakang, rasuah,penyamun,perompak kepada lawan politik tapi rakyat sudah celik mata dari dakyah politik PH dan mereka ini mula sedar apabila kerajaan PH ibarat meludah kelangit dan seperti terbalik koc kerana mulai kencing rakyat dalam kebanyakan janji janji yang asas utama tidak juga dilaksanakan. Lebih parah kalangan pimpinan PH berebut jawatan untuk tembolok pimpinan daripada menyelesaikan permasaalahan rakyat. Yang paling bodoh ialah tindak tanduk DAP dan Amanah yang terlampau kerana menimbulkan kebencian kepada umat Melayu dan orang Islam yang menjadi majoriti warganegara. Beberapa tindakan tertentu DAP yang membuatkan mereka yang menjadi kaum majoriti ini mulai terasa ancaman terhadap kepentingan kaum dan agama. Isu penjualan aset aset penting orang Melayu Islam seperti TH,Felda dan lain lain juga menjadi punca kemarahan yang menyebabkan rakyat tidak simpati kepada PH yang tumbang. Jika dulu DAP sebagai perancang utama menghalakan senjata serangan perpeksi kepada kubu BN dan PAS.Namun kedua dua parti ini mampu menahan serangan dan akhirnya umno dan pas bergabung tenaga membuat serangan balas dengan memfokuskan kepada DAP serta khadamnya iaitu PAN. Tindakan tindakan DAP serta PAN yang tidak menyenangkan itu akhirnya rakyat mengiakan serangan perspeksi politik pas dan umno adalah betul

    BalasPadam
  2. When people speak the truth but there are other whose talk nonese. wheather they understand the actual facts.

    BalasPadam
  3. Apakah yang Kita boleh harapkan dari pemimpin pandap yang pernah menghina Nabi selain dari pembohongan, fitnah, janji palsu, U-turn, kebencian Dan propaganda jahat DA-Pigs ????

    BalasPadam