Header Ads

ads header

Flash News

Hadi Awang calon TPM paling sesuai kata Tun M (bersama video)


LANGKAWI: Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad menamakan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebagai calon yang paling sesuai untuk diangkat sebagai Timbalan Perdana Menteri bagi Kabinet baharu yang akan ditubuhkan gabungan Perikatan Nasional.

Menurut beliau, berkemungkinan besar Kabinet baharu yang dijangkakan diumum pada Selasa akan dipelopori oleh majoriti Ahli Parlimen Umno termasuk yang baru menyertai Parti Pribumi Bersatu Malaysia (Bersatu).
Dalam masa sama, beliau menegaskan, cadangan yang dibuat bekas Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi untuk tidak menyertai Kabinet merupakan keputusan yang amat sesuai.

Tindakan terbabit, jelas Dr Mahathir, mampu memberi ruang kepada pemimpin terbabit untuk membuktikan bahawa beliau tidak bersalah atas setiap pertuduhan yang kini dibicarakan di mahkamah.

"Calon yang sesuai sekali tak tau (tak pasti), barangkali (yang sesuai) Haji Hadi (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) kot... iyalah (Kabinet baharu akan dipelopori oleh UMNO), Bersatu ada enam orang (Ahli Parlimen asal).



"UMNO ada 50 lebih (termasuk yang sertai Bersatu) jadi tak tau macam mana yang kecil ini (Bersatu) nak kuasai yang besar, biasanya yang besarlah kuasai yang kecil," ujar Dr Mahathir.

Dr Mahathir berkata demikian ketika ditemui media selepas menghadiri Mesyuarat Bersatu Cawangan Kedawang, Langkawi pada Ahad.

Pada Sabtu, Zahid yang juga Presiden UMNO, telah mengemukakan cadangan kepada Perdana Menteri supaya beliau tidak dilantik menganggotai Kabinet.

Perkara itu dimaklumkan beliau di hadapan keseluruhan anggota dan kepimpinan UMNO Bahagian Bagan Datuk.

Sementara itu, Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin menjangkakan Kabinet Perikatan Nasional akan diumum pada Selasa ini.

Keputusan terbabit sekali gus akan menjadi jawapan kepada pelbagai teka teki berhubung jawatan menteri menteri Kabinet khususnya individu yang akan mengisi jawatan Timbalan Perdana Menteri.

MR :  Dulu dia kata Abdul Hadi sesuai sebagai PM... Dia ni ada kala ok ada kala nyanyuk.. bila dia nyanyuk dia mula buat kenyataan pelik-pelik berkenaan Islam.


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


2 ulasan:

  1. Nyanyuk ni la yg kau sokong jadi PM Langkah Sheraton.

    BalasPadam
  2. Profile ketua2 politikus.

    1. Madey... gelaran yg popular = adijagat.. bapapembangunan.. bapatol... sikutty.. kepalapenyamun... mahafiaun... tuntaek... diktator... godfather... situa... atokkeling... bapakroni ... dll.

    2. Anuwar.... gelaran yg popular = paksyeikh... pm(menunggu)... ketum... bapapinkform... mgrmalaysia... aljubury... dll.

    3. Najibrazak... gelaran yg popular = klepto... bapabrim.. bossku.. dll.

    4. Abdhadi... gelaran yg popular = tuanguru... lobai.. lebaimalang... dll

    5. Jiminali. Gelaran popular = kartel.. semburiti.. dll.

    6. Limkitsiang.. gelaran popular = limpigsial.. komunisbintangtiga2.0. Dll..

    7. Khalidsamad ... gelaran popular = khalidgereja.. reverandkolid.. dll.

    8. Zuraidah... gelaran popular = maklampir. Dll.

    9.matsabu.. gelaran popular = matsyabu... matbabon.. kepalabarua dapigs... dll.
    Note: matsabu adalah ketua golongan kononnta professional dlm pas yg mana beliau adalah bekas pelajar persijilan masakmemasak itm.

    10. Dll.

    Ketua politikus yg disebut ada skandal dgn bini orang.

    1.Yiddin.. dgn bini taiko cina.. note: wanita itu kemudiannya bercerai dgn lakinya.

    2.matsabu... dgn bini drebar.. note: perempuan itu bercerai dgn suaminya.

    3.anuwar... dgn bini jimin kata umihafilda..
    Note: anuwar juga telah didapati beraalah sebayak dua kali dlm kes meliwat merogol jantan oleh mahkamah m'sia yg mana untuk kes kedua dia telah mendapat pengampunan diraja setelah partinya memenagi pru14.

    4.dr.badrulaminbaharom reformis 98. skandal dgn bini orang yg dirawatinya secara 'spiritual'.

    And the list go on...
    NB: segala yg dicatatkan diatas adalah gelaran yg diberikan oleh kebayakan orang samada di ruang2 cyber.. warung2 kopi dan lain2 tempat.

    BalasPadam