Header Ads

ads header

Flash News

Adik ipar Dr M hadir beri keterangan kes Zahid



Jeneral Mohamed Hashim Mohd Ali, yang merupakan adik kepada isteri perdana menteri Siti Hasmah Mohd Ali hadir memberikan keterangan dalam kes rasuah, pengubahan wang haram dan pecah amanah (CBT) melibatkan dana Yayasan Akalbudi membabitkan bekas timbalan perdana menteri, Ahmad Zahid Hamidi.
Mohamed Hashim, yang merupakan pengerusi serta pemegang saham Datasonic Group Berhad (DGB), hadir sebagai saksi ke-29 perbicaraan untuk kes rasuah Ahmad Zahid di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.
Dalam pernyataan saksinya, Hashim menyatakan bahawa beliau ada beberapa kali menandatangani surat kepada Najib Razak yang merupakan perdana menteri merangkap menteri kewangan ketika itu, serta Ahmad Zahid selaku menteri dalam negeri ketika itu.
Antaranya, surat kepada Ahmad Zahid pada 2014 bagi memaklumkan bahawa DGB berminat untuk mendapatkan projek pembekalan cip pasport Malaysia antarabangsa (PMA) berserta cadangan daripada DGB yang dapat menjimatkan wang kerajaan sebanyak RM75 juta bagi tempoh lima tahun.

Dia juga menandatangani satu lagi surat ditujukan buat Ahmad Zahid untuk mendapatkan surat setuju terima daripada kerajaan berkenaan dengan pembekalan cip pasport selama lima tahun, iaitu sebanyak 12.5 juta cip yang akan dimasukkan ke dalam halaman biodata polycarbonate PMA.
Perbicaraan hari ini berlangsung di hadapan Hakim Collin Lawrence Sequerah.
Pemeriksaan utama oleh pasukan pendakwaan akan disambung petang nanti.


MR :  ............


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat dan untuk forum sila ke https://t.me/mindarakyatt




............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.


Tiada ulasan