Header Ads

ads header

Flash News

Rafizi, Usahlah Jadi Hero Lagi, Sila Jaga Presiden Sendiri kata Khairuddin


SHAH ALAM – Anggota jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Dr Khairuddin Aman Razali menyelar Rafizi Ramli susulan tindakan Naib Presiden PKR itu yang menyerang Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung isu skandal kewangan membabitkan Lembaga Tabung Haji (TH).

Khairuddin berkata, serangan terhadap Abdul Hadi itu ‘dilancarkan’ Rafizi untuk mengalih perhatian rakyat daripada kekalutan yang melanda Pakatan Harapan (PH), selain terdesak untuk menaikkan nama sendiri yang semakin membusuk.

“Rafizi menyedari namanya semakin membusuk. Angan-angannya untuk melihat Presiden kesayangan beliau memanjat naik kerusi PM masih berliku. Lawannya iaitu Azmin semakin mencanak naik nama. Disebut-sebut pula sebagai bakal PM.

“Pertembungan dalaman PKR sudah menjadi rahsia terbuka. Bagi mengalihkan perhatian rakyat, beliau menyerang Presiden PAS dengan mengambil kesempatan isu Tabung Haji yang sebenarnya masih menggambarkan kekalutan kerajaan PH,” katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Terdahulu, Rafizi menerusi satu hantaran di Facebook membidas Abdul Hadi dan mendakwa Ahli Parlimen Marang itu bermain politik apabila membuat ulasan bersabit skandal itu yang didakwa mempunyai agenda tersirat untuk menjatuhkan imej Islam.

Kata Rafizi, Hadi terpaksa bermain politik dan mengheret sentimen perkauman kononnya ada agenda bukan Islam mahu ‘memangsakan’ TH, yang dilakukannya akibat satu strategi politik yang telah gagal menjelang PRU14 lalu.

Dalam pada itu, Khairuddin menyarankan Rafizi agar mengemukakan bukti dakwaan skandal TH itu kepada mahkamah, dan bukannya menggunakan media sebagai medium untuk membuat pendedahan.

“Rafizi usah mahu menjadi hero lagi. Jika penyelewengan TH benar-benar berlaku, sila tampil kemukakan di mahkamah. Bukan hanya ‘highlight’ di media kerana terdapat pihak (BN) juga mempunyai hujah mereka. ‘Media trial’ bukan penyelesaian terbaik,” katanya.

Tambah Ahli Parlimen Kuala Nerus itu lagi, tidak dinafikan TH mempunyai beberapa isu, namun PH mengambil kesempatan untuk memanipulasi dan mencipta persepsi.

“Tidak dinafikan, terdapat pelaburan TH yang rugi. Begitu juga kemungkinan wujud ‘creative accounting’ bagi membolehkan LTH membayar dividen.

“Cuma, terdapat beberapa keraguan dan pendetailan yang belum dijelaskan oleh LTH. Antaranya, percanggahan dapatan Laporan Ketua Audit Negara dan PriceWaterHouseCoopers. Permainan persepsi dan memanipulasi data sememangnya kepakaran PH sejak sebelum PRU ke 15.

“Selain itu, kaedah penyelesaian menerusi SPV. Terdapat juga aset ekuiti yang dipindahkan kepada SPV tidak mengikut kriteria yang ditetapkan oleh LTH. Begitu juga prospektus aset ekuiti yang dilihat akan memberikan keuntungan jangka panjang kepada LTH. Isu ini lerlu diperjelaskan oleh kerajaan.

“Oleh sebab itu, isu utama LTH ialah dakwaan skandal penyelewangan sejak zaman PM Ke-4 sehingga kini yang masih belum diselesaikan termasuk laporan polis oleh pengurusan tertinggi LTH pada 30 November lalu. Mengapa isu defisit RM4 bilion pula yang banyak diberikan perhatian?

“Nasihat saya kepada Rafizi, usahlah sibuk dengan Presiden PAS. Jagalah Presiden kamu baik-baik dari serangan rakan sekutu sendiri,” katanya lagi. -SuaraTv

MR :  Rafizi sedang cari nama setelah kecundang..


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan