Header Ads

ads header

Flash News

Waytha Moorthy menteri celaka bukan menteri perpaduan: Ibrahim Ali


Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali berkata, Senator P Waytha Moorthy, sepatutnya menjadi ‘menteri celaka’ dan perlu meletak jawatan.

Pemimpin Hindraf itu adalah Menteri Jabatan Perdana Menteri yang bertanggungjawab ke atas Jabatan Perpaduan dan Integrasi Nasional di bawah kerajaan Pakatan Harapan (PH).

Dalam ucapannya sebelum mesyuarat agung pertubuhan itu di sini hari ini, Ibrahim mengecam kenyataan dibuat menteri berkenaan berhubung isu Kuil Sri Maha Mariamman, USJ 25 di Subang Jaya, Isnin lalu.

“Waytha Moorthy sepatutnya menjadi menteri celaka, bukan menteri perpaduan. Sekejap dia menyalahkan polis kerana dikatakan tidak bertindak dam kemudian membuat pusingan U dan memuji mereka, tanpa memohon maaf terhadap kenyataan awalnya.

“Dia sepatutnya dipecat. Saya juga percaya kenyataannya baru-baru ini menyebabkan ada kumpulan di India yang mendakwa terdapat banyak kematian ketika rusuhan itu. Dia telah mencemarkan imej negara kita.

“Disebabkan dia, sekarang terdapat ketegangan antara kaum,” katanya seperti dilapor akhbar The Star.

Ucapan beliau mendapat reaksi daripada orang ramai yang hadir sambil melaungkan kutukan terhadap Waytha Moorthy, menggesa menteri itu meletak jawatan dan mendesak semua pihak menghormati hak Melayu.

Ibrahim juga berkata, Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad patut menilai semula kuota menteri India dalam Kabinetnya.

“Populasi kaum India hanya tujuh peratus. Jadi kenapa mesti terlalu ramai menteri India. Adakah sudah tidak ada Melayu dalam Pakatan Harapan yang layak,” katanya.

Beliau juga menggesa kerajaan tidak menghapuskan Akta Hasutan kerana alasan keselamatan.

“Ia (Akta Hasutan) mesti dikekalkan. Anda lihat kepada blogger dan tentera siber sekarang menghina Islam menggunakan nama palsu. Sebelum ini, ketika kita masih mempunyai ISA, tindakan diambil terhadap orang seperti ini.

“Jika kita masih mempunyai ISA, orang seperti ini sudah ditangkap sebagai langkah pencegahan,” katanya.

Sementara itu, polis turut menempatkan anggotanya di kawasan hotel tempat mesyuarat agung Perkasa diadakan, sebagai langkah keselamatan.
# LINK


MR :  Demi kepentingan politik PH kekal dia ini


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. setuju sangat mengadakan kuota .

    BalasPadam
  2. Meletakkan racist peg dalam kotak perpaduan dengan harapan perpaduan tidak di sentuh oleh si racist peg adalah sama seperti meletakkan burung pegar dalam kotak padi dengan harapan si pegar tidak menyentuh padi. Ini adalah kerja giler, bak kambeng tanduk bukit.

    BalasPadam
  3. Diakhir zaman.Kebaikan dan kejahatan sukar dibezakan.Cth.Palestine berjuang mmenegak keadilan dan hak dunia menuduh Penganas.Ada nasib kita akan jadi begitu?

    BalasPadam