Header Ads

ads header

Flash News

Benarlah doa pendek umur Kerajaan PH termakbul ?


Saya menjangkakan PPBM-16 kerusi akan menguasai Dewan Rakyat sekiranya Gabungan Parti Sarawak (PBB-13 kerusi, PRS-3 kerusi,PDP-2 kerusi,SUPP-1 kerusi), Gabungan Parti Sabah (PBS-1 kerusi,STAR-1 kerusi, PBRS-1 kerusi, Ex UMNO-5 kerusi), WARISAN-9 kerusi, BEBAS-2 kerusi bertindak menyokong (malah ada yang akan menyertai PPBM) PM ke 7 sekaligus menjadikan PPBM memperolehi kerusi sebanyak 55 kerusi Dewan Rakyat berbanding PKR-50 kerusi (bakal menyusut), DAP-42 kerusi, PAN-11 kerusi.

🔴 Manakala di blok Pembangkang akan menyaksikan jumlah penyusutan kerusi Dewan Rakyat dengan menjadikan UMNO-43 kerusi, PAS-18 kerusi (kekal), MCA-1 kerusi (kekal) dan MIC-2 Kerusi (1 kerusi masih tergantung).

🔴 Menariknya lagi, jika terdapat Ahli Dewan Rakyat dari PKR yang Pro kepada PM ke-7 paling kurang 2 orang Ahli Dewan Rakyat, cukup untuk menjadikan Anwar Ibrahim (Port Dickson) kekal sebagai "Bakal PM" terlama di Malaysia 🤣.

🥳 Bolehlah diucapkan jutaan Tahniah kepada PM ke-7 kerana berjaya menyekat kemaraan Anwar Ibrahim tajaan RAND Corp. daripada menjawat jawatan Perdana Menteri ke-8.

➕➕ Lebih daripada itu, memandangkan PPBM sudah menguasai kerusi Dewan Rakyat, maka tidak hairanlah kita bakal menyaksikan ;

♻Rombakan Jemaah Menteri Persekutuan dilakukan dan kita juga bakal menyaksikan Ahli Dewan Rakyat (Cina/India) dari PKR yang Pro PM ke-7 akan dilantik menjadi Menteri/Timbalan Menteri (Pasca Rombakkan),

🎭Ahli Dewan Rakyat dari kem PKR Pro Reformasi akan tersingkir daripada rombakkan tersebut,

🤪PAN akan dibuang daripada Blok Kerajaan dan menjadi melukut di tepi gantang,

🔚Kemaraan DAP juga tersekat (bahkan mungkin juga DAP akan kembali ke Blok Pembangkang, tidak mustahil).

🥳 Itulah warna warni drama politik Pasca PRU14 hasil daripada undi pengundi-pengundi yang kurang matang berpolitik.

Nota : Cantik betul plot drama politik di Malaysia. Anekdot : Maka benarlah doa pendek umur Kerajaan PH termakbul 😅
FB
Hafiz Idris



MR :  Itulah percaturan oleh Atuk kita


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

3 ulasan:

  1. insya ALLAH , aminnn

    BalasPadam
  2. Baguslah jugak kalau macam tu. Biar MP muslim lebih besar dari MP non muslim. PAS kena berusaha kuat sikit la PRU15. Tapi jangan sekali2 bersekutu dengan DAP. Tidak ada perkara baik pun yg dilakukan oleh DAP kecuali nak menguasai Malaysia sebagaiman PAP menguasi Singapore. Kalau PAS perlu menyokong PPBM pun tak mengapa. Selagi DSAI belum bertaubat dan kembali ke pangkal jalan DSAI tak mungkin jadi PM cuma setakat bakal PM jelah. Aku sentiasa menyokong PAS selagi PAS menjunjung alquran dan sunnah, ijmak dan kias. In sya Allah.

    BalasPadam