Header Ads

ads header

Flash News

AMANAH Fitnah dan pertikaikan Dr. Khairuddin (PAS) pegang 4 jawatan GLC


Salah satu faktor kenapa AMANAH dan PKR tak ada ahli ramai di Terengganu kerana pimpinan mereka bodoh dan suka buat fitnah. Ini yang patut Mat Sabu fahami daripada bertanya kenapa dalam konvesyen mereka baru-baru ini kerana sukar dapat ahli 50 orang sebulan di Terengganu.

Anggota Parlimen Kuala Nerus, Dr Khairuddin Aman Razali dipertingkaikan oleh pimpinan PH Terengganu kerana memegang empat jawatan syarikat berkaitan kerajaan (GLC) negeri Terengganu. Mereka fitnah kononnya dapat gaji RM50k sebulan dengan duduk goyang kaki.

PAS mengesahkan empat jawatan berkenaan adalah sebagai pengerusi lembaga pengarah bagi Terengganu Strategic & Intergrity Institute (TSIS), Darul Iman Traning Center (DITC), Duyong Marina & Resort Terengganu dan Paya Bunga Hotel Terengganu.

Pihak PAS menjelaskan bahawa dua daripadanya syarikat bermasalah dan selebihnya bukan bermatlamat keuntungan.

Jelas PAS, TSIS adalah syarikat tidak berasaskan keuntungan yang berfungsi sebagai kumpulan pemikir bagi menteri besar dan kerajaan negeri.

"Lantikan dibuat awal Mei seawal PAS menang di Terengganu sesuai dengan kedudukan sebagai anggota parlimen dan pengarah strategi PAS Pusat serta latar belakang (Khairuddin) sebagai bekas pensyarah dan pemegang PhD.

"DITC pula pusat latihan negeri di bawah seliaan DITC. Oleh kerana itu Khairuddin kekal mempengerusikannya," kata PAS.

Kita patut bangga dengan anggota jawatankuasa PAS ini yangtelah berjaya memajukan keempat-empat GLC itu  yang sebelum ini hampir "nak mampus" di bawah kerajaan UMNO/BN.

Susulan itu, Pengarah Komunikasi Pemuda Amanah Terengganu, Muaamar Qaddafi Mohd Nasir mempertikaikan pelantikan dan membuat tuduhan palsu kepada wakil rakyat PAS tersebut.

Sementara itu, mengulas berhubung jawatan di Paya Bunga Hotel Terengganu, sumber menjelaskan bahawa syarikat berkenaan merupakan anak syarikat kerajaan negeri yang bermasalah.



"Hotel masih gagal beroperasi sejak dua tahun lalu walaupun pengambilan pekerja dibuat dengan kerugian pengurusan jutaan ringgit.

"Khairuddin diberi amanah untuk ambil alih dan penstrukturan semula syarikat bermula Oktober lalu. Dalam masa dua bulan beliau berjaya menyelesaikan masalah dan hotel mula beroperasi awal Disember ini.

"Amanah (bukan parti Amanah yang bodoh) yang diberikan kepada beliau atas pengalaman sebagai ahli perniagaan berjaya dan kedudukan sebagai ketua lajnah ekonomi PAS Pusat," jelasnya.

Tambah sumber dalaman kerajaan Terengganu itu, rentetan kejayaan itu Khairuddin diberi tugas baru untuk memulihkan Duyong Marina & Resort Terengganu.

Katanya, pusat penginapan pelancongan itu juga mengalami kerugian jutaan ringgit.

"Beliau diberi tugas menyelesaikan masalah yang ditinggalkan Umno berdasarkan pengalaman dan kemampuan yang ada. Sebagai ahli perniagaan, ahli parlimen dan sementelah Marina Duyong berada di kawasan parlimennya," kata sumber berkenaan.

Khairuddin di Facebooknya hari ini memaklumkan majlis perasmian Paya Bunga Hotel yang akan turut dihadiri Menteri Besar Terengganu pada 30 Dis ini.


MR :  Parti PAN kalau tak fitnah tak dinamakan parti PAN


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. AMANAH sepatutnya focus pada kerja dan biar PAS buat kerja. Tunjukkan rakyat AMANAH lebeh baik dari PAS.

    BalasPadam