Header Ads

ads header

Flash News

AES: Kerajaan terdesak kumpul wang?


KUALA TERENGGANU – Keputusan meneruskan Sistem Penguatkuasaan Automatik (AES) dan menambah kamera itu dilihat seperti kerajaan terdesak mencari wang ekoran keputusan dasar yang dibuat di peringkat Pusat.

Pengarah Jabatan Penerangan Pas Pusat, Ahmad Amzad Hashim berkata, tindakan itu juga menggambarkan langkah-langkah serupa akan diambil terutama berhubung caj-caj seumpama itu pada masa akan datang.

Menurutnya, pada mulanya, beliau melihat kecenderungan kerajaan Pusat untuk tidak meneruskan AES apabila di peringkat belanjawan Pusat menyediakan peruntukan khas pampasan kepada Lembaga Tabung Angkatan Tentera (LTAT) yang merupakan pemegang saham terbesar dalam AES.

“Apabila kerajaan (PH) mengambil alih dan diletakkan AES ini di bawah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ), kita ingatkan satu proses untuk membatalkan tetapi terkejut apabila Menteri Pengangkutan, Anthony Loke mengumumkan akan menambah lagi kamera AES.

“Ini isu sama dan berulang perkara yang sama, dia (Anthony) kata masalah kemalangan berpunca daripada kelajuan maka katanya dengan penggunaan AES ia dapat mengurangkan kemalangan jalan raya. Masalahnya tak semudah itu,” katanya kepada media sempena Bicara Bersama Yang Berhormat Wakil-wakil Rakyat Kuala Terengganu di Pasar Pagi Kampung Tiong, di sini.

Hadir sama Adun Bandar, Ahmad Shah Muhammed; Pegawai Khas Menteri Besar, Dr Balachandran Gopal Krishnan dan Pengerusi Majlis Pengurusan Komuniti Kampung (MPKK) Tiong, Jefri Chua.

Ahmad Amzad yang juga selaku Ahli Parlimen Kuala Terengganu percaya, pengumuman itu amat mengecewakan rakyat kerana apabila lebih banyak kamera maka lebih ramai rakyat kena saman.

Beliau yakin sidang Parlimen yang akan bermula Mac depan hangat membincangkan berhubung AES ini termasuklah beliau sendiri yang akan membangkitkannya.



MR :  PH kerajaan cekik darah rakyat


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP
 Dapatkan MADU LEBAH ASLI Disini...Makanan Sunnah Terbaik. Beli Madu Online >>>>KLIK SINI<<<< Penghantaran PERCUMA Ke Seluruh Negara!





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan