Header Ads

ads header

Flash News

Siapa Bodoh? Tak boleh beza perkataan "Terhalang" dengan "Tidak Dibayar"


Siapa bodoh ini adalah menjawab tulisan daripada blog Kerengga bertajuk "Royalti: Siapa bohong, Hadi atau MB Terengganu?". Saya terpaksa menulis di sini kerana tuan punya blog ta'asud PH menapis komen di blog berkemaan.

Dalam status Facebook dimuat naik Ahli Parlimen Marang pada 20 Oktober itu, beliau mendakwa pembayaran royalti kepada Kelantan dan Terengganu terhalang meskipun ia dijanjikan dalam Manifesto PH sebelum ini.

Sehubungan itu, beliau menggesa veteran DAP, Lim Kit Siang mengajukan perkara tersebut kepada Menteri Kewangan, Lim Guan Eng jika beliau mahukan bukti.


MEREKA TAK BOLEH BEZA TERHALANG DENGAN TIDAK DIBAYAR




Oleh kerana tak ada isu mereka jadikan perkara ini isu. Mereka malu bila kerajaan PAS Terengganu hapuskan cukai pintu sedangkan kerajaan PH naikan cukai pintu di Penang.

Ini mungkin juga salah tatabahasa. Tak faham maksud terhalang dengan tidak dibayar. Abdul Hadi tak kata tak dibayar. Jadi jangan bodoh nak putar belit cerita.

SEPATUTNYA MALULAH PADA DIRI SENDIRI JANJI NAK BAGI 20% TAPI 5% BAYAR TAK HABIS!!!

PH SUKA KENCING. PENYOKONG PULA TA'ASUD BODOH


Mereka juga patut mendapat maklumat yang jelas sebelum menulis. Kenapa pihak PAS Terengganu terpaksa pergi untuk kali kedua berunding pasal royalti??
“Namun pembayaran kepada Kelantan dan Terengganu terhalang. Jika Saudara Lim Kit Siang mahukan bukti, sila tanya Menteri Kewangan (Lim Guan Eng),” tulisnya dalam laman sosial miliknya.

Namun begitu ketika bercakap kepada TV3 pada 25 November, MB Terengganu Dr Ahmad Samsuri Mokhtar berkata negeri itu telah menerima RM300 juta royalti sejak Ogos tahun ini.

Patutlah penyokong PH bebal dalam politik kerana mereka sukar memahami isu dan situasi. Mereka suka manipulasi isu seperti ADMIN BLOG KERENGGA. Agaknya apa mereka nak jawab di akhir nanti jadi tukang putar belit?

3Z


MR :  Jangan marah blogger kerana itu sumber pendapat mereka, apatah lagi bila PH menang banyak duit masuk


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. dapat duit dari hasil putar belit takkan bahagianya. lagi banyak dapat lagi sakit. tak caye tengok le nanti. By the way blogger greenboc apa cerita sekarang???

    BalasPadam
  2. Hahahaha greenboc, yela lama xdengar berita

    BalasPadam