Header Ads

ads header

Flash News

Setelah membisu beberapa hari kini atuk bersuara


Perdana Menteri Dr Mahathir Mohamad hari ini menegaskan bahawa pihak yang terlibat termasuk dalang di sebalik rusuhan di kuil Seafield Seafield Sri Maha Mariamman di Subang Jaya akan menerima hukuman sewajarnya.

"Penjenayah-penjenayah yang terlibat cuba melakukan rusuhan serta mencederakan anggota keselamatan dan penyelamat termasuk kerosakan harta benda awam akan dikenakan tindakan tegas mengikut undang-undang yang sedia ada.

"Bagi dalang jika ada di sebalik kejadian ini mereka juga tidak akan terlepas daripada menerima hukuman yang sewajarnya," katanya melalui kenyataan media yang dikeluarkan Pejabat Perdana Menteri hari ini.


MR :  Bersuara, kalau tak lunyai PH kena hentam.. ni kira selamatkan PH


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. Semua agama adalah anti-pencerobohan dan anti semua perbuatan2 yang bobrok. Mengatakan seolah2 hanya agama A saja anti pencerobohan atau anti kebobrokan adalah kenyataan berstatus masuk bakul sendiri.

    Kalau yang menceroboh itu adalah penganut sesebuah agama tak perlulah sebut perkataan agama di situ. Penceroboh, perompak, perempit, peliwat mungkin menganuti agama tertentu tetapi mengaitkan agama dan tindak tanduk pelaku adalah secara tidak langsung menconteng arang ke muka agama.

    Kalau ada pencerobohan atas nama agama, ia adalah tafsiaran yang sesat. Kesesatan inilah membuatkan Palestin diceroboh. Rakhine di ceroboh, Ayodhya di ceroboh, Kashmir di ceroboh dan Yemen di ceroboh, Bila Tanah Melayu diceroboh oleh British dan dijajah, sejarah tidak pun mengaitkannya dengan pencerobohan Nasrani!

    Makanya cukup2lah mengaitkan agama sebagai itu dan ini, meletakkan agama dalam kedudukan defensif atau jadikan agama sebagai jalan keluar bila setiap kali bertembung dengan permasalahan yang rumit lagi membuntukan. Stop it.

    BalasPadam