Header Ads

ads header

Flash News

Menteri Pakatan Harapan Punca Keganasan Merebak


Naib Presiden Centre For A Better Tomorrow (CENBET), Dato' Simon Lim menganggap ahli-ahli politik sebagai punca merebaknya keganasan dalam tragedi perbalahan kuil Sri Maha Mariamman, Seafield USJ25, Subang Jaya.

Sikap menyalahkan polis sebagai lambat bertindak dan tidak bertanggungjawab telah menyebabkan rasa panik di kalangan pihak-pihak terbabit yang akhirnya menimbulkan suatu suasana tidak terkawal dan orang awam menjadi mangsa.

Kenyataan Simon tersebut dipercayai merujuk kepada empat orang menteri dan seorang timbalan menteri yang membuat kenyataan media drastik tanpa melalui saluran kabinet dan membelakangkan Menteri Dalam Negeri, Tan Sri Muhyiddin Yasin.

Justeru itu, bukanlah sesuatu yang mengejutkanku apabila ada di kalangan akar umbi Pakatan Harapan berbangsa Melayu sendiri pernah menyatakan kepadaku bahawa ahli-ahli politik tersebut sememangnya mengamalkan sikap perkauman melampau di dalam parti mereka.

Ternyata konsep Malaysian Malaysia dan samarata hanyalah indah khabar dari rupa dan hanya cantik di atas kertas berbanding amalan di dalam parti mereka.

Ditulis oleh:-

ZAMZURI MOHAMED TAHIR
19 Rabi'ulawwal 1440H
27 November 2018
Selasa 8.30p.m.



Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. Semua orang dah tahu cuma buat buat tak tahu Menteri Menteri PH.Kalau yang dah tahu pon tak boleh nak kata apa.Lebeh terok lagi cari alasan alasan yang boleh mengalihkan perhatian rakyat dalam isu ini.

    BalasPadam
  2. Berlaku di rumah ibadat...takda ker tok alim2 dorang yg mencari kebenaran (hahhahaa) tlg tunjuk perkara sebenar berlaku...bukan biarkan kebobrokan...bg tambah panas.

    Ada jg menteri tak matang fikiran...ataupun gangster...mengapi apikan pergaduhan.

    BalasPadam