Header Ads

ads header

Flash News

Kecoh Pergaduhan Di Subang Jaya Sebab Kuil (bersama video)




KUALA LUMPUR – Berlaku pergaduhan di antara dua kumpulan berhubung isu pemindahan Kuil Sri Mariamam di USJ USJ 25, Putra Heights, Subang Jaya. Subuh hari ini.

Menurut Facebook Polis Daerah Subang Jaya, pergaduhan berpunca daripada salah faham di antara dua kumpulan sehingga mengakibatkan anggota polis mengawal untuk mengelakkan rusuhan.

“Punca kejadian adalah perselisihan faham antara dua kumpulan berkenaan isu perpindahan Kuil,” tulis pejabat polis daerah dalam suatu kenyataan di Facebook

Polis IPD Subang Jaya juga menasihatkan, “orang ramai tidak membuat apa-apa tindakan yang menyalahi undang-undang.”

“Keadaan adalah baik dan terkawal,” kata hantaran itu.




Beberapa video mula tular di media sosial menunjukkan sebilangan kumpulan terlibat dalam insiden pergaduhan itu, polis antirusuhan juga telah ditempatkan di kawasan tersebut.

Penganut hindu di kawasan itu dilaporkan berkumpul di kuil bersia lebih 140 tahun itu untuk melindunginya daripada dipindahkan.

Kuil itu sepatutnya telah dipindahkan pada 22 November yang lalu.
Rancangan untuk memindahkan kuil itu telah bermula sejak 2007 selepas tanah itu dibeli oleh One City Development Sdn Bhd.

Pada tahun 2014, penghakiman dengan persetujuan di mahkamah memutuskan syarikat One City dan dua kumpulan yang bersaing untuk menguruskan kuil itu bersetuju memindahkan tempat ibadat penganut Hindu itu ke atas sebidang tanah, kira-kira tiga kilometer dari tapak asal.

One City juga menyumbangkan RM1.5 juta kepada pihak kuil sebagai sebahagian daripada perjanjian penyelesaian.

Walau bagaimanapun, para penganut terus menentang usaha memindahkan kuil itu yang dilaporkan telah wujud sejak tahun 1891.-SuaraTv








Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

1 ulasan:

  1. KABAR BAIK!!!

    Nama saya Dian Pelangi dari Jakarta di Indonesia, saya seorang perancang busana dan saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu semua orang agar berhati-hati mendapatkan pinjaman di internet, jadi banyak pemberi pinjaman di sini adalah penipu dan mereka ada di sini. menipu Anda dengan uang hasil jerih payah Anda, saya mengajukan pinjaman untuk sekitar Rp900.000.000 wanita di Malaysia dan saya kehilangan sekitar 29 juta tanpa mengambil pinjaman, saya membayar hampir 29 juta masih saya tidak mendapatkan pinjaman dan bisnis saya Tentang menabrak karena hutang.

    Sebagai pencarian saya untuk perusahaan pinjaman pribadi yang andal, saya melihat iklan online lainnya dan nama perusahaan itu adalah PERUSAHAAN PINJAMAN DUNIA. Saya kehilangan 15 juta bersama mereka dan sampai hari ini, saya tidak pernah menerima pinjaman yang saya usulkan.

    Ya Tuhan, teman-teman saya yang mengajukan pinjaman juga menerima pinjaman itu, memperkenalkan saya ke sebuah perusahaan yang dapat dipercaya di mana Mrs. Christabel bekerja sebagai manajer cabang, dan saya mengajukan pinjaman sebesar Rp900.000.000 dan mereka meminta kredensial saya, Dan setelah itu mereka selesai memverifikasi perincian saya, pinjaman itu disetujui untuk saya dan saya pikir itu hanya lelucon, dan mungkin ini adalah salah satu tindakan curang yang membuat saya kehilangan uang, tetapi saya terpana. Ketika saya mendapatkan pinjaman saya dalam waktu kurang dari 6 jam dengan suku bunga rendah 1% tanpa jaminan.

    Saya sangat senang bahwa ALLAH menggunakan teman saya yang menghubungi mereka dan memperkenalkan saya kepada mereka dan karena saya selamat dari membuat bisnis saya melonjak di udara dan dilikuidasi dan sekarang bisnis saya terbang tinggi di Indonesia dan tidak ada yang akan mengatakannya. tahu tentang perusahaan fashion.

    Jadi saya menyarankan semua orang yang tinggal di Indonesia dan negara lain yang membutuhkan pinjaman untuk satu tujuan atau yang lain untuk menghubungi
    ibu christabel melalui email: (christabelloancompany@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya di email saya: (lianmeylady@gmail.com) dan Sety memperkenalkan dan berbicara tentang christabel, dia juga mendapat pinjaman baru dari christabel, Anda juga dapat menghubungi dia melalui emailnya: permatabudiwati@gmail.com Sekarang, semua Yang akan saya lakukan adalah berusaha memenuhi pembayaran pinjaman yang saya kirimkan langsung ke akun mereka setiap bulan.

    Sepatah kata untuk orang bijak sudah cukup


    Terima kasih sekali lagi untuk membaca kesaksian saya, dan semoga Tuhan terus memberkati kami dan memberi kami umur panjang dan kehidupan yang makmur dan semoga Tuhan melakukan pekerjaan baik yang sama dalam hidup Anda.

    BalasPadam