Header Ads

ads header

Flash News

Jika ada pun beza, pemimpin sekarang belum terlibat dalam salah laku rasuah - Agus


Berucap semasa memberi syarahan Za’ba 2018 di Universiti Malaya, DSAI, Presiden PKR melahirkan rasa kecewanya dengan sikap pensyarah yang sebelum ini membisu berhubung isu yang melanda negara.


Saya ingin katakan tidak semua pensyarah begitu. Ramai dalam kalangan kami bersuara dan tegur salah laku kerajaan, namun suara kami tidak diendahkan. Ini kerana pemimpin menganggap suara kami tidak penting.

Tidak mengapalah. Sekarang kerajaan telah bertukar. Ayuh, kita tengok ke depan. Kita tengok adakah kerajaan PH ini dengar suara dan teguran kami.

Kami bertanya: Mana janji pilihan raya? Kenapa mahasiswa yang gaji pun RM1000 sudah perlu bayar PTPTN? Mana peluang pekerjaan untuk anak muda? Kenapa harga barang belum turun?

Bila hendak bantu petani yang tersepit dengan harga kelapa sawit dan getah yang jatuh? Bila hendak luluskan permohonan guru yang mohon bertukar untuk berdekatan dengan pasangan masing-masing?

Pekerja kontrak bila hendak diserapkan ke jawatan tetap? AUKU bila hendak dipinda atau dimansuhkan? Akta-akta lain yang dijanji hendak dipinda atau dimansuhkan, bila hendak dilaksanakan?

Pensyarah telah bersuara hal ini. Kami bersuara kerana kami juga ada hati nurani untuk membantu rakyat. Namun, apa tindakan kerajaan PH sekarang?

Jawapan yang kami terima klise sahaja. Beri peluang. Kerajaan PH baru enam bulan berkuasa.
Tiada jauh bezanya dengan kerajaan dahulu? Jika ada pun beza, pemimpin sekarang belum terlibat dalam salah laku rasuah, pemerintahan masih telus, dan rakyat boleh menikmati kebebasan media.

Selain itu, banyak yang lebih kurang sama sahaja. Perangai menteri, ramai dalam kalangan mereka setelah menjadi menteri sudah lupa daratan.

Mereka sukar mendengar pandangan rakyat, pegawai mereka pula sombong dan tidak cekap. WhatsApp atau panggilan telefon belum tentu berjawab. Ditegur tentang kesilapan, kami akan dipinggirkan.

Ini kerana menteri dan ahli politik hanya suka dipuji.


MR :  Dah ada anak beranak kawal kementerian... itu benih dah nak tumbuh


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

6 ulasan:

  1. Professor kangkung pernah meramalkan konon PAS akan kehilangan semua kerusi bahkan PAS akan kehilangan Kelantan dalam PRU14 ! Inilah ramalan professor mangkuk ayun !!

    BalasPadam
  2. Tak mungkin penyapu baru yang rata2 jauh lebih kayap dari penyapu lama akan terlibat rasuah. Lebih2 pun makan suap saja.

    BalasPadam
  3. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  4. Sebelum PRU14 SPRM telah membuka kertas siasatan ke atas sebilangan pemimpin BN dan PH yang bererti semua kes rasuah dll tersebut mempunyai prima facie.

    Apabila KERAjaan PH berkuasa mengapa pemimpin UMNO sahaja yang didakwa di mahkamah? Apa sudah jadi dengan kes rasuah yang melibatkan pemimpin-pemimpin PH? Mengapa LGE yang sedang dibicarakan dalam kes rasuah dll pun boleh dibebaskan ???

    Apa sudah berlaku sekarang ? Mana ketelusan yang dijanjikan oleh PH? Sudah ke lautkah? Cakap tidak serupa bikin !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dua pendekatan berbeza:

      Bn gunakan kempen dan Sprm untuk cegah rasuah

      Go Men baru gunakan Dobi Thomas untuk untuk jadikan GM baru sifar rasuah.

      Padam
  5. Belum jadi gomen Malaysia, PH dah terpalit dengan rasuah. Agus jangan cuai dalam analisis, awak tu ahli akademik

    BalasPadam