Header Ads

ads header

Flash News

ICERD: PAS Sambut Baik Keputusan Kerajaan, Tapi Tetap Teruskan Himpunan 8 Disember


SHAH ALAM – Keputusan kerajaan Pakatan Harapan (PH) untuk tidak meratifikasi Konvensyen Antarabangsa Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi Kaum (ICERD) disambut baik oleh PAS, namun parti itu menegaskan tetap akan meneruskan himpunan sebagaimana yang dijadualkan pada 8 Disember ini.

Memetik laporan Harakahdaily, Timbalan Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan menjelaskan, bagaimanapun rancangan tersebut akan bertukar format kepada himpunan kejayaan dan kesyukuran rakyat menolak ICERD yang akan diisi dengan solat hajat dan ucapan daripada para pimpinan.

Tambah beliau, rakyat telah menunjukkan kesediaan untuk menyertai himpunan tersebut dengan pelbagai persiapan diatur di negeri masing-masing.

Sementara itu Timbalan Pengerusi Gerakan Pembela Ummah (UMMAH) Kamaruzaman Mohamad yang juga dipetik portal itu menegaskan, pihaknya selaku penganjur bersama Sekretariat Kedaulatan Negara (DAULAT) akan tetap meneruskan himpunan.

Terdahulu, Pejabat Perdana Menteri menerusi satu kenyataan sebentar tadi berkata kerajaan PH tidak akan meratifikasi ICERD.

“Kerajaan akan terus mempertahankan Perlembagaan Persekutuan di mana di dalamnya termaktub kontrak sosial yang telah dipersetujui oleh wakil semua kaum semasa pembentukan negara ini,” demikian menurut kenyataan tersebut. -SuaraTv


MR :  Takbir!!


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 BERMINAT MENCARI pendapatan tambahan dan ingin menggunakan simkad terbaru?Boleh layari onlinekerjaya.com/9867 untuk maklumat lanjut





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan