Header Ads

ads header

Flash News

Enggan bersurai, 9 individu ditangkap berhampiran kuil Seafield


Polis menahan sekurang-kurangnya sembilan individu berhampiran kuil Seafield Sri Maha Mariamman di Subang Jaya hari ini selepas enggan mendengar arahan polis untuk bersurai.

Polis mengerahkan dua unit Pasukan Tempur Ringan (LSF) antirusuhan sekitar 12.50 pagi ini.

Separuh daripada 80 individu dalam yang berkumpul di sekitar kuil bersurai, namun selebihnya berdegil.

Polis kemudian memberi amaran terakhir dan memaklumkan akan membuat tangkapan sekiranya mereka terus enggan bersurai.

Akhirnya polis bergerak untuk membuat tangkapan dengan pasukan LSF mengambil kedudukan bersiap sedia.

Beberapa individu yang berjaya melarikan diri berundur ke stesen minyak berhampiran dan mula menjerit ke arah polis.

"Orang Melayu nak tangkap!" jerit salah seorang dari kumpulan yang berada di stesen minyak berkenaan.



Polis kemudian bergerak ke stesen minyak itu dan mengepung sebuah kenderaan Myvi putih yang dilihat dinaiki beberapa individu daripada kumpulan itu. Polis bagaimanapun gagal menahan kereta itu.

Operasi tangkapan berlangsung kira-kira 20 minit.

Salah seorang yang ditahan mendakwa merupakan calon SPM yang akan menduduki kertas pendidikan agama Islam hari ini.

Terdahulu, menjelang tengah malam, polis cuba menyuraikan sekumpulan kecil kira-kira 80 individu yang berkumpul berhampiran kuil Seafield Sr Maha Mariamman di Subang Jaya yang menjadi lokasi rusuhan dua hari berturut-turut.

Kumpulan berbaju hitam itu berkumpul di jalan berhampiran kira-kira 50 meter dari kuil yang dipisahkan Lebuhraya LDP.

Mereka menjelaskan bahawa kehadiran mereka bukan untuk mencetuskan kekacauan.

"Kita datang sini bukan nak serang kuil, tempat orang sembahyang. Tidak. Kita datang sini nak tunjuk betapa kita orang Melayu semua, jangan pijak orang Melayu. Jangan pijak kita, jangan paksa kita. Itu saja.

"Kita nak tunjuk pada mereka. Mereka pukul orang awam, kita tidak akan pukul orang awam, kita tak akan serang. Kita ada akal.

"Kita datang sini nak buat apa? Kita nak berhimpun secara aman, itu saja yang kami nak," kata salah seorang dari kumpulan itu.


MR :  Yang Melayu datang aman ditangkap, Yang bukan Melayu sekat polis dibiarkan HEBAT KERAJAAN PH


Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

2 ulasan:

  1. PELAMPAU HINDU ADALAH PUAK RASIS SETARAF DENGAN PELAMPAU NAZI, FASCIST DAN KOMUNIS

    Berikut adalah di antara bukti-bukti puak pelampau hindu adalah pengganas rasis yang mengamalkan permusuh terhadap umat Islam dan penganut-penganut agama kristian, Buddha dll dan pelampau-pelampua hindu tidak boleh hidup dalam masyarakat berbilang kaum dan berbilang agama kerana mereka membenci penganut-penganut agama Islam, Kristian, Buddha dll:

    (1) Pembunuhan beramai-ramai ke atas umat Islam Gujerat pada tahun 2002.

    Pemimpin-pemimpin rasis hindu termasuk Narendra Modi (PM India sekarang) telah menghasut pelampau-pelampau hindu untuk membenci, menyerang, mencederakan, merogol dan membunuh umat Islam dan membakar rumah-rumah dan masjid umat Islam di India.

    Polis-polis hindu pula bersekongkol dengan pelampau dan pengganas dan sami hindu dengan turut sama melakukan keganasan atau membiarkan pelampau dan pengganas dan sami hindu melakukan keganasan secara terbuka ke atas umat Islam yang tidak bersalah.

    Akibatnya berlakulah rusuhan Gujerat yang berskala besar pada tahun 2002 di mana pengganas-pengganas dan pelampau hindu dan sami-sami hindu mereka telah menyerang, mencederakan, merogol dan membunuh umat Islam termasuk wanita dan kanak-kanak Islam dan membakar rumah-rumah dan masjid umat Islam di Gujerat.

    Beratus-ratus (mungkin beribu-ribu) wanita dan kanak-kanak Islam dan juga ibu-ibu yang mengandung telah dirogol beramai-ramai sebelum wanita dan kanak-kanak Islam malang tersebut dibakar hidup-hidup dengan minyak petrol.

    Ini membuktikan pemimpin-pemimpin rasis dan pelampau dan pengganas dan sami rasis Hindu telah dan sedang melakukan genocide terhadap umat Islam di India.

    Boleh rujuk:

    https://en.wikipedia.org/wiki/The_Truth:_Gujarat_2002

    https://en.wikipedia.org/wiki/2002_Gujarat_riots

    (2) Pelampau Hindu menyerang dan merobohkan Masjid Babri di Uttar Pradesh, India pada 6 hb Disember 1992

    Bermula dari bulan April 1984, parti pelampau hindu iaitu the Vishwa Hindu Parishad (VHP)telah melaksanakan kempen menghasut penganut-penganut hindu menceroboh Masjid Babri yang dimiliki oleh umat Islam India.

    Kemudian kerajaan Rajiv Gandhi telah memberikan kebenaran kepada penganut-penganut untuk menceroboh Masjid Babri menyebabkan penganut hindu boleh melakukan amalan hindu dalam Masjid Babri yang bererti puak pelampau hindu telah menjadikan sebahagian Masjid Babri sebagai kuil hindu.

    Allah Maha Besar, akhirnya Rajiv Ghandi menerima pembalasan yang setimpal dengan jenayahnya terhadap umat Islam apabila pasukan pengganas hindu LTTE sendiri meletupkan bom untuk membunuh Rajiv Ghandi dan mayat berkecai pada 21 May 1991 !!!

    Pada 6 Disember 1992, pemimpin-pemimpin pelampau hindu BJP, VHP and RSS telah berkumpul di Masjid Babri untuk meruntuhkan Masjid Babri.

    Tindakan pelampau dan pengganas hindu ini telah menyebabkan berlaku rusuhan besar antara pelampau hindu dan umat Islam di seluruh India.

    (3) Violence against Christians in India

    https://en.wikipedia.org/wiki/Violence_against_Christians_in_India

    (4) Jenayah dan keganasan pertubuhan pengganas hindu LTTE terhadap umat Islam dan penganut Buddha di Sri Langka (Ceylon) dari 23 July 1983 hingga 17 hb May 2009

    Dalam kempen keganasan pertubuhan pengganas hindu LTTE di Sri Langka, LTTE telah menyebabkan lebih kurang 100,000 umat Islam dan penganut Buddha terbunuh dan 800,000 orang kehilangan tempat tinggal di Sri Langka dalam tempoh tersebut di atas.

    NOTA:

    Saya membenarkan artikel saya ini dijadikan artikel oleh http://mindarakyat.blogspot.com

    Sekian, terima kasih.

    BalasPadam
  2. Berpuluh kenderaan terbako, harta benda punah dan satu masuk ICU. Om puteh kata which head will roll. Atau all tangan akan lepas dan the memory will vanish into thin air! Tepuk amai-ami.

    BalasPadam