Header Ads

ads header

Flash News

Bila Waytha Moorthy, Exco DAP Selangor akan ditahan?


Sesiapa sahaja yang disyaki memainkan sentimen perkauman dan bertindak membelakangi perundangan serta Perlembagaan wajar disiasat secara adil, kata Ketua Pemuda UMNO, Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki.

Beliau dalam satu kenyataan hari ini mempersoalkan tindakan undang-undang terhadap pengendali blog Papa Gomo, yang ditahan semalam selepas menerima 17 laporan polis ke atasnya.

“Bila pula nak tahan P Waytha Moorthy (Menteri di Jabatan Perdana Menteri) yang menerima lebih 150 laporan polis?

“Exco DAP, V Ganabatirau yang mengapikan perkauman isu kuil dan turut menerima laporan polis, bila nak ditahan?,” soalnya.

Beliau berkata, kerajaan Pakatan Harapan sepatutnya melaksanakan prinsip ‘rule of law’ yang menjadi model Malaysia Baharu, seperti dilaungkan parti itu sebelum ini.

“Siapa sahaja yang disyaki memainkan sentimen perkauman dan melakukan perkara-perkara yang membelakangi prinsip perundangan dan Perlembagaan, wajar disiasat secara adil dan saksama tanpa mengira kedudukan dan latar belakang mereka,” katanya.

Terdahulu, Ketua Polis Negara, mengesahkan penahanan pengendali laman blog Papa Gomo atau nama sebenarnya Wan Muhammad Azri Wan Deris semalam, berikutan kenyataannya yang didakwa berbaur hasutan.

Mohamad Fuzi berkata, penahanan itu adalah bagi membolehkan siasatan dijalankan membabitkan satu video yang dikeluarkan Papa Gomo, didakwa cuba menaikkan sentimen orang ramai berkaitan isu perkauman.

Sebelum ini dilaporkan akaun Facebook yang menggunakan nama Sir Azri dipercayai milik Wan Muhammad Azri, menyiarkan video langsung bertajuk ‘Ini Tanah Melayu’ yang dibuatnya kelmarin.

Video berkenaan sudah ditonton 327,000 pelayar dan dikongsi sebanyak 9,900 kali.





Untuk dapatkan berita daripada kami secara terus,
sila subscribe via telegram
https://t.me/mindarakyat


-: Iklan Teks (hanya RM20 sebulan) :-
 Sistem Mudah Untuk Anda Menjana Pendapatan Online Secara Sambilan
 Anda Perut BUNCIT, Usus Kotor, Berat Badan Berlebihan? KLIK SINI UNTUK DETOKS TUBUH ANDA
 MENCARI SESIAPA yang berminat niaga di shopee peluang raih pendapatan rm lumayan setiap hari lawati bit.ly/2A86ypP





............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/
mindarakyat@gmail.com

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

Tiada ulasan