Header Ads

ads header

Flash News

Pelantikan Maszlee hanya salin kulit PH dan BN


Pelantikan Menteri Pendidikan, Dr Maszlee Malik sebagai Presiden Universiti Islam Antarabangsa Malaysia (UIAM) sangat tidak munasabah, kata Ketua Pemuda PAS, Ustaz Muhammad Khalil Abdul Hadi.

Beliau berkata, tradisi melantik orang politik dalam jawatan di sesebuah universiti sepatutnya diubah dan dipertimbangkan dengan cara melantik tokoh ilmuan lain.

“Tak munasabah Menteri Pendidikan memegang jawatan tersebut, patut beri peluang kepada tokoh ilmuwan lain yang boleh beri lebih fokus.

“Pelantikan ini menggambarkan tiada beza antara kerajaan PH dan BN. Hanya salin kulit sahaja. Tetap meneruskan tradisi melantik orang politik,” katanya seperti dilapor Sinar Harian.

Semalam, Persatuan Staf Akademik UIAM mengucapkan tahniah kepada Dr Maszlee atas pelantikannya sebagai presiden universiti itu.
Dalam masa sama, Ketua Pemuda UMNO, Dr Asyraf Wajdi Dusuki menyifatkan Dr Maszlee bercakap tidak serupa bikin apabila menerima jawatan berkenaan.

Ia berikutan, sebelum ini Maszlee pernah berjanji kerajaan PH tidak akan memperalatkan universiti untuk kepentingan politik, termasuk dirinya.

“Yang membuat kami terkejut apabila YB menerima jawatan Presiden UIA, pada masa sama Setiausaha Politik YB pula dilantik Lembaga Pengarah Universiti Utara Malaysia

“Kotakan janji YB, lantiklah tokoh cendekiawan yang dihormati rakyat untuk mengemudi universiti dalam era kerajaan baharu ini,” kata Asyraf Wajdi.


MR : Sudahlah janji 100 hari tak dilaksanakan janji lain pun mereka 'kencing' juga....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

Tiada ulasan