Header Ads

ads header

Flash News

Selepas Mahathir, menteri pula kata 10 Janji 100 hari sukar ditunaikan


KUANTAN – Ketua Setiausaha Pakatan Harapan (PH), Datuk Saifuddin Abdullah mengakui ada beberapa perkara dalam manifesto PH yang dijanji untuk dilaksanakan dalam dempoh 100 hari sukar ditunaikan, sebaliknya memerlukan tempoh lebih lama, menurut laporan Bernama.

Saifuddin, yang juga Menteri Luar, berkata, ini kerana keadaan ekonomi dan kewangan yang diambil alih daripada kerajaan Barisan Nasional sebelum ini lebih ‘teruk’ daripada apa yang disangkakan.
“Dalam masa 100 hari, ada 10 janji yang telah kita sebut dalam Manifesto PH, ada perkara yang sudah kita laksanakan, ada perkara yang sedang diusahakan dan ada perkara yang baru kita mulakan.
Ia satu janji yang kita tetap akan tunaikan, tetapi saya harap rakyat Malaysia memahami keadaannya sangat teruk sehingga ada satu dua janji sukar dilaksanakan dalam 100 hari, mungkin dapat dilaksanakan satu dua tahun,” – Datuk Saifuddin Abdullah
Beliau, yang juga Ahli Parlimen Indera Mahkota berkata demikian ketika berucap pada majlis Makan Malam Sambutan Ulangtahun ke-43 Gabungan Persatuan Tionghua Kuantan di sini malam tadi.

Daripada 10 janji Pakatan Harapan, hanya 2 janji yang benar-benar ditunaikan iaitu menghapuskan GST dan Menyiasat Skandal. 8 janji lain hanya dilakukan separuh atau tidak ditunaikan langsung.


MR : Janji paling utama JANJI KRONI DAPAT MAKAN....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :



5 ulasan:

  1. Benarlah kita hidup dizaman fitnah akhir zaman.

    BalasPadam

  2. Wah beruntunglah orang-orang Simpang Rengam kerana kononnya mereka mendapat tol percuma?? Benarkah atau mereka juga telah dikencing hancing oleh mantri liberal pakatan yang mereka undi?

    KERAjaan pakatun telah mencipta pelbagai alasan bodoh dan melakukan pelbagai u-turn untuk memungkiri semua janji dalam manifesto pakatun kecuali UEC dll yang melibatkan kepentingan kaum china. Islam dan umat Islam pula ditindas di negara Islam oleh puak munafik liberal dan puak kafir harbi.

    Orang-orang Melayu yang telah mengundi pakatun hanya mampu menelan kahak sendiri sahaja setelah mereka ditipu dan dikencing hancing berulang kali oleh pemimpin-pemimpin pakatun.

    Nampaknya orang-orang Melayu yang menyokong dan mengundi pakatun telah menjadi lebai malang menang sorak kampung tergadai. Pada muka mereka!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pembetulan:

      Wah beruntunglah orang-orang Simpang Rengam kerana kononnya mereka mendapat tol percuma?? Benarkah atau mereka juga telah dikencing hancing oleh mantri liberal pakatun yang mereka undi?

      Padam
  3. Naik dgn cara menipu rakyat memang tak lama lah tu

    BalasPadam
  4. Oi din dollah,cakap shaja la terus terang...macam ni "kami pakaturn badut memang suka berjanji,boleh laksanakan atau tidak memang kami tak pernah kaji sebab sibuk dgn drama najib 1mdb ni". Kan mudah mengaku macam ni,yg nak kona2 tu buat apa?kami tak bodoh macam penyokong pakaturn badut.

    BalasPadam