Header Ads

ads header

Flash News

MCA guna logo sendiri di PRK Balakong, sifatkan BN 'sudah mati'


MCA akan menggunakan logo sendiri dalam pilihan raya kecil (PRK) bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Balakong.

Presiden parti itu, Liow Tiong Lai berkata ia merupakan keputusan sebulat suara MCA yang akan disampaikan kepada BN kemudian.

Ditanya sama ada MCA akan keluar BN, Liow menjawab dengan peribahasa Cina.

"Biar saya ulang sekali lagi, BN sudah ming cun shi wang (BN hanya wujud pada nama, tapi realitinya sudah mati).

"Kita perlu tumpukan pada pembaharuan setiap parti. Kita masih percaya pada masa depan (MCA).

"Kita memasuki babak baru," kata Liow pada sidang media di ibu pejabat MCA hari ini.


MR : BN dah mati beragan....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :



8 ulasan:

  1. bila lagi nak keluar inilah masa yg sesuai dan alasan kukuh untok mufarakah dari unmo memang dasar tiada ketaatan pada BN dari dulu lagi ada hikmah semuanya ini

    BalasPadam
  2. mca hampir mampus dok sedor kee

    BalasPadam
  3. Ha ha...mca nana ada cina nak undi.Dulu sentiasa mengharapkan ihsan pengundi melayu masih nak bongkah.Berambus je la dari BN tak de siapa nak halang.

    BalasPadam
  4. MCA nak kekal dalam BN hanya untuk jadi trojan horse bagi Dap. Semuanya untuk kepentingan grassroots (baca: pengundi Cina) yang amat rasis. Apa jenis hubungan MCA dengan umno kalau begini? Tidak lain sebagai batu penghalang sekekiranya umno nak bekerjasama dengan Pas. Itu sahaja, bak kata pepatah, keep your friends close, but keep your enemies even closer

    BalasPadam
  5. BN mati beragan, BN 2.0 (PH) masih alive and kicking. Legasi Mahaqarut diteruskan.

    Namun ada pembaharuan. BN 2.0 bergantung pada undi bukan Melayu, wakil Melayu k.a.y.u. (BISU).

    BalasPadam
  6. mca talibarut dapigs. korang ada ke takde dalam bn sama je.

    BalasPadam
  7. Orang-orang China memang cerdik berpolitik maka mereka dengan mudahnya memperdayakan 25% orang Melayu yang naif untuk menyokong dan mengundi mereka atau menjadi pemimpin boneka tunggangan mereka.
    Dan akhirnya kaum Melayu menjadi lebai malang kerana menang sorak kampung tergadai !

    Sepatutnya orang-orang Melayu melihat filem-filem China yang memaparkan kelicikan orang-orang China dalam politik supaya orang Melayu tidak tertipu dengan dakyah dan tipu muslihat orang China.

    Malangnya sebilangan orang Melayu lebih suka menonton drama Melayu yang penuh dengan cinta karut marut siang dan malam yang membekukan otak Melayu dan menjumudkan minda Melayu.

    Sebilangan orang Melayu lebih suka membaca novel cinta (lagi) dan majalah hiburan yang membekukan otak Melayu dan menjumudkan minda Melayu berbanding dengan membaca pelbagai buku ilmiah tentang politik dll seperti The Art of War (Sun Tzu).

    Maka kita tidak merasa hairan melihat sebilangan orang Melayu bersikap seperti katak di bawah tempurung dan mudah tertipu dengan pelbagai umpan, dakyah dan tipu muslihat ciptaan puak munafik liberal dan puak kafir.

    BalasPadam
  8. MCA ada apa?cina semua satu kapal,dap boleh dapat 95% undi cina bermakna ahli mca undi dap.berapa kerat sangat ahli dap ni?persatuan cina yg tentukan parti cina mana yg perlu diundi.melayu?.....

    BalasPadam