Header Ads

ads header

Flash News

PRK Sg Kandis: PH masih guna lambang PKR


BATU CAVES: Menteri Besar Selangor, Amirudin Shari berkata Pakatan Harapan akan menyertai pilihan raya kecil DUN Sungai Kandis dengan lambang PKR, walaupun Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (JPPM) sudah meluluskan lambang gabungan 4 parti itu.

Amirudin memberitahu pemberita begitu keputusan majlis presiden PH sehingga kini.

“Lambang PKR sangat dikenali di sana dan 3 penggal berturut-turut kita menang di sana. Pendekatan itu nampaknya memenangkan,” katanya selepas majlis penyampaian insentif haji di Masjid Jamek Al-Amaniah hari ini.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)menetapkan PRK Sungai Kandis akan diadakan pada 4 Ogos, manakala hari penamaan calon ditetapkan 21 Julai depan.

Pendaftaran PH diluluskan pada 18 Mei lepas. PH menggunakan lambang PKR pada pilihan raya 9 Mei lepas kerana masalah pendaftaran gabungan.

Mengenai pemilihan parti yang akan diadakan Ogos depan, Amirudin belum memutuskan sama ada dia akan bertanding.

Pengerusi PKR Selangor sekarang masih disandang bekas menteri besar, Datuk Seri Azmin Ali.

“Saya akan buat keputusan selepas berbincang dengan kawan-kawan,” katanya.

Ditanya mengenai keputusan Mahkamah Tinggi mengisytiharkan pihak berkuasa agama Islam Selangor tiada bidang kuasa untuk menyiasat dan mendakwa ahli-ahli komuniti Ahmadiah, menteri besar berkata dia perlu mendapatkan maklum balas Jabatan Agama Islam Selangor.

Beliau percaya Jais akan mencari jalan terbaik agar kemurniaan dan kesucian Islam terjaga.

“Termasuk menangani ajaran-ajaran yang telah difatwakan menyimpang dari ajaran sebenar termasuk Ahmadiah,” katanya.


MR : Tak yakin dengan PH atau memang PKR nak tunjuk 'besar'?....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

BANNER IK :
www.harakahdaily.net

3 ulasan:

  1. Tak yakin menang la tu klau pkai logo ph.. dh tau rmai rkyat dh mula mnyesal pangkah ph sbb byk kelentong.. PKR x tipu pngundi, PH yg tipu.. alahai melayu...

    BalasPadam
  2. AWAS UMAT ISLAM : BAHAYA BESAR REJIM PAKATAN

    Rejim pakatan dikuasai oleh puak kafir kerana bilangan MP kafir melebihi bilangan MP Melayu (sekular liberal?) maka sudah pasti puak kafir yang menentukan dasar rejim pakatan dan pemimpin Melayu menjadi pak turut puak kafir. Bahkan sebilangan pemimpin kafir dalam rejim pakatan pernah menghina agama Islam dan menafikan hak umat Islam.

    Maka kita tidak terkejut melihat dasar rejim pakatan yang membela hak puak kafir sebagai puak minoriti dan menindas agama Islam dan hak umat Islam sebagai rakyat majoriti. Contoh:

    (1)Peguam negara Melayu dan hakim Melayu dipecat dan digantikan oleh orang kafir yang bersikap prejudis terhadap Islam dan umat Islam. Bahkan menteri yang berkaitan dengan sistem keadilan negara pun seorang kafir! Mengapa puak kafir mahu memonopoli semua jawatan tersebut? Ada udang di sebalik batu !

    Alasan rejim pakatan ialah orang Melayu Islam tidak bermoral. Wah barua, penyokong dan pengundi pakatan yang terdiri dari kaum Melayu tentu merasa bangga dihina oleh rejim pakatan. Tiada maruah diri !

    (2) Rejim pakatan berani menentang Agong dalam pemilihan peguam negara.

    (3) Rejim pakatan telah , sedang dan akan memecat ramai kakitangan awam termasuk ustaz dan ustazah yang terdiri dari kaum Melayu Islam. Rejim pakatan bersikap anti-Islam dan anti-umat Islam.

    (4) Puak munafik sekular liberal dan puak kafir yang menyokong rejim pakatan telah berani menghina Islam, ulama Islam, institusi Islam dan umat Islam secara terbuka dan mendesak rejim pakatan menghapuskan institusi Islam dan peruntukan kewangan untuk aktiviti Islam walaupun Perlembagaan Persekutuan telah menjamin kedudukan agama Islam, hak umat Islam termasuk kaum Melayu Islam dan peruntukan kewangan untuk aktiviti Islam.

    Bahkan puak-puak rasis laksnatullah ini telah menghina Agong dan mendesak rejim pakatan menghalau Dr Zakir Naik keluar dari negara ini setelah puak-puak rasis ini menghina dan menfitnah pendakwah Islam yang terkenal tersebut.

    (5) Rejim pakatan ini membela ajaran sesat lagi menyesatkan seperti LGBTQ, Syiah, Qadiani, Islam Liberal, Liberalisme, sekularisme, pluralisme, atheisme dll yang amat bertentangan dengan ajaran Islam. Sebilangan pemimpin pakatan menyokong seks bebas dan LGBTQ yang telah diharamkan dan dilaknat oleh Allah dan RasulNya.

    Bahkan sebilangan pemimpin pakatan terlibat dengan gerakan radikal Kristian yang mahu menjadikan negara ini sebagai negara Kristian. Pelbagai slogan Kristian telah dibuat oleh puak evangelis seperti ‘Johor For Jesus’, 'KL for Jesus', 'Subang for Jesus' dll.

    Boleh rujuk https://www.ismaweb.net/2018/01/09/halang-gerakan-evangelis-mahu-jadikan-malaysia-negara-kristian/

    Sebuah buku hasil tulisan Iain Buchanan, seorang ahli akademik dari New Zealand bertajuk ‘Sang Nila Utama and the Lion of Judah: Dominionism and Christian Zionism in Malaysia’ menyebut dengan jelas tentang pembabitan pemimpin-pemimpin DAP seperti Lim Guan Eng dan Hannah Yeoh.

    Buku Yeoh bertajuk 'Becoming Hannah’ di mana ADUN itu mengaku penglibatannya dalam politik dibantu pihak Kristian. Di dalam buku ini, Hannah Yeoh secara terbuka mengakui bagaimana penglibatan beliau di dalam bidang politik dibantu oleh pihak Kristian, baik dari segi dana mahupun kempen, bagaimana beliau menggunakan kedudukan politik beliau untuk berdakwah mengenai agama Kristian dan sebagainya.

    Beliau menceburkan diri dalam bidang politik untuk membina semula Malaysia mengikut acuan agama Kristian.

    (6) Dll

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sambungan dari komen 14 Julai 2018 2:18 PG:

      Pakatan memenangi PRU pun disebabkan oleh taktik kotor pakatan sendiri:

      (1)Pakatan menipu rakyat dengan pelbagai janji bulan dan bintang yang palsu supaya rakyat menyokong dan mengundi pakatan dalam PRU dan akhirnya rakyat hanya mampu menelan kahak sahaja.

      (2) Pakatan menghasut rakyat membenci PAS dengan mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam .

      SERUAN UNTUK SEMUA UMAT ISLAM

      Wahai umat Islam, marilah kita semua kembali kepada ajaran Islam dan bersatu padu menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRK, PRN dan PRU15 untuk membela agama Islam dan hak umat Islam dan menggulingkan rejim pakatan.

      Padam