Header Ads

ads header

Flash News

Hindu kaum pertama Malaysia, Melayu sebenarnya pendatang - Kula


TRANSKRIP video dalam Bahasa Melayu:
Kebanyakan orang telah lupa. Orang Hindu mula mula jejak negara ini 2,500 tahun dulu.

Apa buktinya? Sekiranya anda pergi ke Lembah Bujang, kesemua bukti terdapat di sana. Terdapat banyak kuil lama yang ditemui di sana.

Apabila kitalah yang berada di negara ini terlebih dahulu, maka merekalah (Melayu) yang sebenarnya pendatang!

Kita dan Melayu adalah setaraf.

Tapi hari ini, semua ini sudah dilupakan.

Tanyalah kepada anak-anak kita yang bersekolah tentang sejarah asal usul kita; mereka akan berkata Guru di sekolah telah ajar yang orang Hindu menetap di sini 100 tahun yang dahulu.

Kita mesti mengetuk kepala guru-guru yang ajar sejarah salah yang sebegini!

Pergi beritahu kepada semua, kenyataan ini keluar dari mulut saya. Hindu, kaum pertama di Malaysia, 2,500 tahun yang lepas.

Kita seharusnya perlu sebarkan kepada semua supaya hak kita tidak akan tertindas. Ini adalah tanah air kita. 2,500 tahun dahulu kita sudah menetap di sini. Kita mempunyai semua hak untuk berada di tanah ini.

Ini Tanahair kita
(KULA bercakap pada satu program di Nilai, Negeri Sembilan minggu lepas.) 


Patutkah seorang menteri mengeluarkan kenyataan  seperti ini? Apa komen anda? Jika anda pengundi Pakatan Harapan, adakah anda rasa berbaloi mengundi PH pada PRU-14 lalu setelah anda banyak kali dikhianati?

MR : Mana nak letak muka orang Islam yang sanggup undi DAP.. terutama parti Amanah dan IKRAM....


............oo000oo...........
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

Whatsapp Telegram Facebook Emel kepada MR Twitter RSS
©1439 Hakcipta Tak Terpelihara
Anda digalakkan untuk mengambil apa-apa bahan di dalam laman ini untuk tujuan penyebaran, tanpa perlu memberitahu kepada pihak kami.

IKLAN BERBAYAR :

37 ulasan:

  1. Ugama disalah ertikan dengan bangsa.

    Bodohnya dia ni. Waktu tu bangsa Melayu beragama Hindu. Parameswara tu dahulunya Hindu. Bangsa tetap bangsa Melayu.

    Cuma bila Parameswara peluk Islam dia tukar nama dia jadi Sultan Iskandar Riayat Syah.

    Bodoh punya Hindu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jenis x bc sejarah mcmm ni la. Dia putar fakta mcm ph jgk

      Padam
  2. Lihatlah betapa bodohnya puak kafir harbi apabila mereka membodohkan diri mereka sendiri dengan mendakwa KONON Hindu kaum pertama Malaysia, Melayu sebenarnya pendatang.

    Bahkan puak kafir harbi bangang lagi bahlul berlagak bodoh sombong menggunakan teori palsu konon orang Melayu berasal dari Yunnan (China) untuk menyokong dakwaan mereka KONON Melayu sebenarnya pendatang.

    Kajian Genome USM telah mengesahkan bahawa orang Melayu terutamanya orang Melayu Kelantan adalah penduduk asal Tanah Melayu (Semenanjung Malaysia) dan sebilangan orang Melayu berasal dari kawasan sekitar Tanah Melayu (Nusantara). Bahkan DNA orang Melayu di Tanah Melayu adalah lebih tua dari DNA penduduk Yunnan (China) membuktikan orang Melayu bukan berasal dari Yunnan.

    Yang paling jelas kebodohan puak kafir harbi ini ialah kebodohan dan kegagalan mereka untuk membezakan antara kaum (Melayu) dan agama (Hindu).

    Malangnya kebodohan puak kafir harbi ini telah disokong oleh seorang pensyarah jahil murakkab berbangsa Melayu yang berlagak bodoh sombong mengakui KONON kaum Melayu adalah pendatang. Inilah contoh pensyarah KONON belajar tinggi tetapi mentalitinya masih dijajah hidup seperti katak di bawah tempurong!

    Pensyarah bodoh ini dan anak perempuannya dari dulu lagi menjadi barua puak liberal dan puak kafir harbi yang menentang Islam dan menafikan hak umat Islam di negara Islam ini.

    Nampaknya musuh-musuh Islam ini mempunyai perasaan hasad dengki dengki yang melampau terhadap agama Islam dan umat Islam terutamanya kaum Melayu Islam yang menjadi penduduk asal negara ini. Mereka sanggup berbohong dan menolak fakta sejarah dan sains untuk melaksanakan Malaysian Malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekumpulan penyelidik Universiti Sains Malaysia (USM) yang melakukan kajian berhubung asal usul bangsa Melay melalui kaedah genetik menunjukkan Melayu Kelantan kemungkinan besar orang Melayu paling asal menetap di Semenanjung sejak lebih 60,000 tahun.

      Kumpulan penyelidik diketuai Timbalan Dekan (Penyelidikan dan Pengajian Siswazah), Pusat Pengajian Sains Kesihatan USM, Prof Madya Dr Zafarina Zainuddin yang mendapat geran RM1.4 juta daripada Kementerian Pengajian Tinggi, melakukan kajian terhadap 10 sub-etnik Melayu di Semenanjung Malaysia bagi mengetahui asal usul Melayu.

      Dr Zafarina berkata, daripada kajian terhadap 10 kumpulan sub-etnik itu, hanya Melayu Kelantan mempunyai haplogroup (kumpulan DNA mitokondria yang spesifik kepada kaum dan geografi) yang sangat unik.

      “Ia sepatutnya berada pada Orang Asli (Semang) dan haplogroup ini sudah dikenal pasti sebagai haplogroup yang sangat tua berdasarkan kaedah ‘molecular clock’,” katanya.

      Padam
    2. DNA Dan Asal Usul Melayu

      Melayu sebenarnya bukanlah satu bangsa yang hanya wujud di Malaysia tetapi orang Melayu telah wujud sekian lama di Kepulauan Melayu (Malay Archipelago). Kepulauan yang terletak di antara Lautan India dan Lautan Pasifik ini mengunjur sejauh 4,000 batu dari timur ke barat dan 1,300 batu dari utara ke selatan dan merupakan kepulauan yang terbesar di dunia.

      Analisis filogenetik menggunakan penanda SNPs telah meletakkan Orang Asli Semang dan orang Melayu pada cabang yang lebih awal berbanding populasi di Asia Timur yang secara langsung menunjukkan bahawa Orang Asli Semang dan Melayu adalah satu populasi yang lebih "awal" berbanding populasi di China dan Taiwan.

      Kajian serupa yang dilakukan ke atas 10 sub-etnik Melayu (Kelantan, Bugis, Banjar, Jawa, Acheh, Minang, Mendeleng, Rawa, Champa dan Pattani) menggunakan DNA mitokondria menunjukkan sejumlah orang Melayu juga mempunyai DNA mitokondria yang berusia hampir 60,000 tahun (Nur Haslindawaty Abd Rashid, tesis PhD, 2013) dan turut berkongsi haplogroup (kumpulan DNA mitokondria) yang sama dengan Orang Asli.

      Penemuan ini membuktikan bahawa orang Melayu juga berasal daripada kumpulan manusia yang bergerak keluar dari Afrika lebih kurang 60,000-75,000 tahun dahulu yang kemudiannya menjadi penghuni terawal di Kepulauan Melayu. Kajian menggunakan pelbagai jenis penanda DNA telah membuktikan bahawa kesemua sub-etnik Melayu mempunyai persamaan genetik yang sangat tinggi (Edinur et al, 2009; NurWaliyuddin et al., 2014).

      Penemuan ini telah mengukuhkan lagi kepercayaan tentang asal usul dan hubung kait antara populasi awal di Kepulauan Melayu. Kesemua sub-etnik Melayu ini ternyata berasal dari susur galur yang sama dan berkongsi keturunan yang sama. Namun demikian, pada hari ini, mereka telah dipisahkan oleh sempadan geografi dan politik dan hasilnya mereka terlihat sebagai populasi yang berbeza.

      Pemisahan ini walau bagaimapun tidak dapat menafikan hubungan mereka yang telah dibuktikan secara genetik, sama seperti hakikat kewujudan mereka di Kepulauan Melayu sejak 60,000 tahun dahulu. Mungkin bagi sesetengah pihak, pengetahuan tentang sejarah dan asal usul sesuatu bangsa tidak penting.

      Artikel lengkap boleh dibaca pada website:

      Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/rencana/utama/dna-dan-asal-usul-melayu-1.163353#ixzz5MWChJ76i
      © Utusan Melayu (M) Bhd

      Padam
  3. Jika nak dibangkitkan ugama, orang yg pertama menjejak kaki di bumi ini ialah Adam berugama Islam. Maka orang Melayu mewarisi ugama Nabi Adam lah yang berhaq dibumi ini bukan sahaja di TM malah di India, China.

    BalasPadam
  4. Dah kategori harbi totok!

    BalasPadam
  5. Balasan
    1. cukup 100 hari jee pahtu kita berdoa mampus ramai2 puok nam jahanma ni dan mengundi semula

      Padam
  6. kalau camtu bolehla tukar nama malaysia ke hindusia..l!

    BalasPadam
  7. Moyang puak kafir harbi yang hidup miskin @ papa kedana di negara asal mereka telah datang ke Tanah Melayu untuk mencari rezeki kerana kaum Melayu Islam penduduk asal negara ini melayan mereka dengan baik. Kemudian puak-puak kafir harbi ini diimport beramai-ramai ke negara ini oleh penjajah British.

    Malangnya kebaikan kaum Melayu Islam dibalas dengan kejahatan dan permusuhan oleh keturunan puak kafir harbi. Bahkan puak kafir harbi ini berani menafikan fakta sejarah bahawa Malaysia ini adalah Tanah Melayu.

    Apabila kuasa politik diberi kepada keturunan puak kafir harbi ini, puak kafir harbi sudah mula besar kepala dan angkuh, sombong dan biadap dengan menafikan hak kaum Melayu Islam di negara ini yang telah dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan dan Kontrak Sosial.

    Menolong puak kafir ini adalah seperti melepaskan anjing tersepit. Sebaik sahaja anjing itu dilepaskan, anjing tersebut menggigit kita pula.

    BalasPadam
  8. Mulai dari sekarang anak muda mesti dibangkitkan supaya berpaling dari Ph. Kerana mereka semua merana.
    Pru14 lepas ayah mak undi Pas mereka bangga undi Ph.

    BalasPadam
  9. Tak boleh didakwa dibawah akta hasutan ke?
    Jika ikut logik tu, US dulu adalah milik org Islam juga asalnya..

    BalasPadam
  10. "Kebanyakan orang telah lupa. Orang Hindu mula mula jejak negara ini 2,500 tahun dulu."

    Komen:

    Bila Nasa jejak kaki di bulan bukan bermakna bulan itu Nasa yang punya. Ini kerana Nasa cuma jejak kaki untuk pasang itu dan ini, selepas itu balik semula ke tempat asal. Maknanya Nasa tidak berhak tuntut status penduduk asal bulan.

    Lembah bujang jugak sama. Kalau ada orang asing yang dapat tender/kontrak dari penduduk asal Kedah bagi membina kuil dan bagai 2500 tahun yang lalu tapi orang asing ini tidak menetap dan memakmurkan negeri Kedah, orang asing (aka:hindu) tadi tak layak menggelar dirinya penduduk asal.

    Untuk lebih faham lihatlah Petronas. Meskipun dapat kontrak pasang pelantar minyak di Negara-stan dan duduk sementara di situ, bukanlah bermakna cucu cicit Petronas boleh menuntut status penduduk asal Negara-stan. Ada faham!

    Pembohongan adalah berbohong. Kalau membohong berterusan akhirnya si pembohong akan percaya kepada pembohongan yang dia sendiri tularkan.

    Pembohong boleh disekat dari menyebarluaskan pembohongan secara fizikal tapi cara lebih berkesan ialah menentang pembohong dengan kaedah akal dan psikologi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan saja 2500 tahun dahulu bahkan hingga saat ini kotrak pembinaan kuil bukan di berikan pada syarkat di Lembah Bujang tapi syarikat yang berpangkalan di Hindustani. Dalam kata lain ia adalah hubungan berasaskan perniagaan... perniagaan pembinaan kuil semata2.

      Padam
    2. Masjid putra jaya juga ada menawarkan kerja2 tertentu kepada orang asing semasa dalam pembinaan. Tapi orang asing tadi tidak diiktiraf sebagai PR dan jauh sekali IC biru. Kenapa? Tanyalah Pm4.

      Padam
  11. Melayu memang animisma dan hindu bukan hindu India dtg Malaysoa dulu. Sejarahpun gagal camna jadi Menteri

    BalasPadam
  12. tak pa la kita terima, orang dari benua india datang ke sini 2500 dulu. Tapi datang mereka tetap sebagai pendatang,kerana orang Melayu dah bertapak sejak asal di tanah ini

    BalasPadam
  13. Orang ic merah nih pakar sejarah ker?

    BalasPadam
  14. depa mabok tengok duit MARA

    BalasPadam
  15. Ape masalah depa ni?sah2 kome british bawak masuk...

    BalasPadam


  16. Penghijrahan Tamil

    Sebahagian penghijrah India yang amat besar terdiri daripada penutur bahasa Tamil dari negeri Tamil Nadu. Pada tahun 1947, mereka merupakan 77% daripada jumlah penduduk India di Tanah Melayu dan Singapura. Orang India Selatan yang lain, khususnya orang Malayalee dan Telugu, merupakan lagi 14% pada tahun 1947, dan baki komuniti India terdiri daripada orang India Utara, terutamanya orang Punjabi, Bengali, Gurjarati, dan Sindhi.

    Pembahagian pekerjaan

    Pembahagian etnik lebih kurang mengikuti pengkhususan pekerjaan. Umpamanya ketika zaman kolonial British, kebanyakan orang Tamil India bekerja sebagai buruh ladang, terutamanya di ladang getah, walaupun sebahagian kecil juga bertugas di jabatan-jabatan perkhidmatan awam. Kebanyakan orang Telegu juga bekerja sebagai buruh ladang, sedangkan komuniti Malayalee pula dibahagikan kepada mereka yang bertugas sebagai pekerja pentadbir di ladang-ladang serta sebagai pekerja kolar putih pentadbiran di bandar. Kaum Tamil Ceylon pula dibawa bertugas dalam kerajaan kebanyakannya pada taraf kerani dan keatas. Kerjaya setiap kaum dari India dan Ceylon (Sri Lanka) telahpun dipra-tentu oleh Kerajaan British yang menjajah Malaya ketika dahulu. Maka, keperluan pelbagai tenaga kerja akan diperolehi dari suku kaum yang sudahpun dipratentukan.

    _________________________________


    Kalo 10 juta orang Melayu telah di jajah oleh 50 juta orang British kira masih OK le....

    Tapi kalo 500 orang India telah dijajah oleh 50 orang British kira KO le.... Apa lagi yang sesuai nak kata.

    Malu malu malu.


    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalo 10 juta orang Melayu telah di jajah oleh 50 juta orang British kira masih OK le....

      Tapi kalo 500 juta orang India telah dijajah oleh 50 juta orang British kira KO le.... Apa lagi yang sesuai nak kata.

      Malu malu malu.

      Padam
  17. Dia ni pandai, tak guna perkataan INDIA, dia guna HINDU. Kalau begitu kita pun setuju memang org hindu yg lebih awal drp org Islam sampai ke sini. Tapi org hindu itu berbangsa MELAYU. Yg ni dia taknak sebut, sebab dia sengaja nak perbodohkan bangsa dia yg sememangnya kurang cerdik tu. Org India purba memang ada dtg ke Nusantara zaman Raja Chola dulu utk berperang dgn kerajaan2 melayu hindu. Hindu perang dgn hindu tp dr sg bangsa ialah India perang dgn Melayu atau org yg mukanya muka melayu.

    Tp India yg mcm dia tu sebenarnya dtg baru 150 tahun dulu dibawa oleh British. Diorg awalnya dtg nak cari rezki dan cadang nak balik India dgn rezki yg diorg dpt di sini. Sebab itulah India dan Cina yg diimport oleh British tu awalnya tak berminat nak lawan British. Diorg lebih sayangkan British dan suka British perintah Tanah Melayu. Tp bila melayu offer warganegara baru diorg nak join lawan British dan tuntut kemerdekaan.

    Mcm itu kah perangai org yg kata dirinya org pribumi tanah ini? Nak kena rasuah dgn warganegara baru nak berjuang utk merdeka?

    BalasPadam
  18. Pemimpin pakatan cuba menipu rakyat negara ini konon 'hindu kaum pertama Malaysia, Melayu sebenarnya pendatang' kerana konon 'Orang Hindu mula mula jejak negara ini 2,500 tahun dulu' sedangkan fakta sejarah dan sains telah membuktikan orang Melayu telah berada di negara ini sejak 60,000 tahun dahulu.

    Bagaimana boleh seorang pemimpin pakatan yang baru berada di negara ini sejak 150 tahun dahulu dan sebelum itu moyangnya berada di India mendakwa kononnya Malaysia milik dia dan kaum Hindu?

    Dia mendakwa buktinya ialah banyak kuil lama yang ditemui di Lembah Bujang. Bukti yang dikemukakannya adalah sangat lemah dan boleh dipertikai kerana:

    (1) tidak ada cop India pada kuil-kuil tersebut sebagaimana ketiadaan cop UMNO pada wang yang didakwa berada dalam simpanan Najib.

    (2) besar kemungkinan kuil-kuil tersebut telah dibina oleh orang Melayu yang beragama Hindu atau orang Melayu mengupah orang India membina kuil-kuil tersebut sebagaimana pekerja India dll yang diupah berkerja di negara ini pada zaman ini. Selepas tugas mereka tamat, mereka akan kembali ke India dll.

    (3) Pedagang-pedagang dari India dan China berhenti sebentar di Lembah Bujang untuk menjual dan membeli barang dagangan sebelum meneruskan pelayaran mereka ke China atau India. Aktiviti perdagangan ini tidak boleh dijadikan alasan konon Malaysia @ Tanah Melayu dimiliki oleh kaum India.

    (4) Mana semua orang-orang India yang telah menetap di negara ini sejak 2500 tahun dahulu hingga sekarang? Yang wujud ialah orang-orang India yang telah dimport oleh penjajah British masuk ke negara ini. Fakta menunjukkan penjajah British tidak wujud 2500 tahun yang lepas !

    BalasPadam
    Balasan
    1. Melayu yang asal beragama hindu dan bertukar kepada Islam tidak berkunjung ke KERA-lar saban tahun. Mereka penduduk asal TM.

      Hinduraf yang dibawa masuk oleh penjajah yang berasal dari tanah besar hindu akan berkunjung ke tempat asal iaitu KERA-lar saban tahun.

      Padam
    2. Dia menteri yg tak cerdik. Kaum dan ugama tak reti nak beza. Sebelum kedatangan islam ke tanah melayu penduduk asal ialah orang melayu dan berugama hindu. Tapi setelah kedatangan islam ke tanah melayu maka orang melayu telah memeluk islam sampailah sekarang. Sebenarnya menteri ni buta sejarah cuba nak memoerbodohkan mereka2 yg telah sedia bodoh. Maka mereka2 ini akan bodoh sampai kemati.

      Padam
  19. Dia tak puas hati suruh dia jumpa Hasan ex MB NS sekarang ni Timbalan Presiden Umno.

    Hasan pernah mengeluarkan kenyataan di TV... sesiapa tak puas hati mengenai Melayu adalah penduduk asal tanah... dia sedia nak sekolahkan mereka.

    Tapi Wa setuju Kula ni buta Sejarah danu sengaja membutakan diri... sebab itu Tim Menteri Pendidikan dari DAP tidak bersetuju untuk menjadikan matapelajaran Sejarah sebagai mata pelajaran Wajib lulus UEC.

    Para pembotot TETAP anguk angguk kapla demi mendapat Redha Tokong.

    BalasPadam
  20. Hindiraf nak saman United Kingdom sebanyak trilion hinggit kerana tidak hantar pendatang hindiraf balik negeri.

    Rama pula kata Hindiraf bukan pendatang. UK boleh gunakan fakta Rama untuk bela diri dan mengalahkan saman Hindiraf.

    Kalu lagu tu habislah Wytha. Namun Hindiraf boleh saman Rama bagi memulihkan kredibiliti Wytha.

    Tunggu

    BalasPadam
  21. Sesiapa sahaja yang berkata konon "Hindu kaum pertama Malaysia, Melayu sebenarnya pendatang" maka dia adalah kepala bapak rasis @ perkauman yang mempunyai perasaan hasad dengki khianat yang melampau terhadap kaum Melayu Islam.

    Dengan menafikan fakta sejarah, kepala bapak rasis ini adalah pembohong bangsat yang menjadi batu api yang suka mencetuskan perkauman di negara ini!

    BalasPadam
  22. Padan muka korang undi ph.. Cina dah dpt uec mrk diiktiraf, skrg india dpt menteri dari hindraf dan timbalan ketua menteri dari sri lanka tamil elam. Korang tepuk tgn lim guan eng jadi menteri kewangan dan tgk sapa penasihat dia, tony pua dan tian chua. Tgk org paling rasuah yg dato hasan ali tentang iaitu azmin ali dah jadi menteri ekonomi. Lagi byk la dia sapu. Dan tak lama lagi korang akn dapat perdana menteri kaki liwat. Pada ketika itu cina dan india akn lg pijak kepala korang sb anuar dah janji nak bg sama rata dan melayu hampas di tanah air sndiri. Ada sesiapa menteri melayu ph yg berani sanggah hindu mangkok ni?.. Mrk semua tak berani sb mrk naik dgn undi india dan cina. Tapi ada juga undi dari melayu yg nk negara kita ni di jajah puak pendatang india dan cina. Tgk la skrg kesan nya.

    BalasPadam
  23. Wah pemimpin hindu dan pengikut-pengikut hindu nya yang baru tiba 150 tahun di Persekutuan Tanah Melayu dan sedang mabuk meraikan kemenangan pakatan liberal-kafir harbi dalam PRU14 telah mendakwa kononnya mereka memiliki Persekutuan Tanah MELAYU @ MALAYSia dan kononnya kaum Melayu Islam adalah pendatang !

    Inilah balasan untuk sebilangan orang Melayu mangkuk ayun yang telah mengundi calon-calon DA-Pig dalam PRU14. Dan sekarang mereka hanya mampu menelan kahak sendiri sahaja setelah KERAjaan pakatan memungkiri pelbagai janji dalam manipesto pakatan.

    Padan muka orang Melayu mangkuk ayun tersebut yang akhirnya menjadi lebai malang menang sorak kampung tergadai!

    BalasPadam
  24. SHAH ALAM - Menteri Sumber Manusia, M Kula Segaran perlu merujuk kepada pakar sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan berkaitan sejarah.

    Ketua Kluster Sejarah, Warisan dan Sosio Budaya Majlis Profesor Negara, Prof Datuk Dr Teo Kok Seong berkata, ini kerana kenyataan yang tidak tepat dari segi fakta boleh menyinggung sensitiviti kaum lain di negara ini.

    Katanya, kenyataan Kula Segaran baru-baru ini yang menggambarkan orang India datang lebih awal di Tanah Melayu berbanding orang Melayu adalah tidak tepat serta boleh mengundang rasa tidak senang orang Melayu.

    “Lebih-lebih lagi kenyataan Kula Segaran itu dibuat kepada khalayak kaum India dalam bahasa Tamil. Dari satu segi, ada unsur politik dan kenyataan itu sentuh sensitiviti orang Melayu.

    “Jika berlarutan, ia boleh mencetuskan konflik dan bahaya kerana seolah-olah mencabar kaum lain. Lebih baik kenyataan berkaitan sejarah diserahkan saja kepada pakar,” katanya kepada Sinar Harian.

    Sebuah akhbar harian tempatan sebelum ini melaporkan, Kula Segaran mendakwa Melayu golongan pendatang di negara ini, sementara penduduk asal merupakan penganut agama Hindu.

    Menurut Kok Seong, apa yang dikatakan oleh Kula Segaran mengenai kedatangan orang India pada zaman pra sejarah adalah benar.

    Bagaimanapun, katanya, orang India datang sebagai perantau dari benua India dan tidak boleh dianggap sebagai penduduk asal.

    “Apabila mereka merantau, sudah ada pun orang Melayu di sini pada zaman pra sejarah tersebut. Mungkin Kula Segaran kurang faham tentang rumpun Melayu dan alam Melayu yang cukup luas dari segi geografinya.

    “Apabila orang Melayu datang ke sini, mereka bukan datang sebagai pendatang. Tetapi mereka hanya berpindah dari satu kawasan alam Melayu ke satu kawasan alam Melayu yang lain,” katanya.

    Sumber: http://www.sinarharian.com.my/nasional/kula-segaran-perlu-hati-hati-1.861784

    BalasPadam
  25. PERSOALAN YANG MENCABAR MINDA KITA:

    Mengapa KERAjaan pakatan tidak menangkap dan mendakwa ramasamy, kula dll yang telah menghina agama Islam dan umat Islam termasuk kaum Melayu Islam?

    Kita mohon puak Melayu mangkuk ayun yang telah mengundi pakatan menjawab soalan ini !

    BalasPadam
  26. apa benda la si paria dalit ni merapu? kalau dah dasar paria lidah berbelit kaki putar, macam tu la sampai kiamat.

    BalasPadam
  27. PARIA PUNYA DALIT. PI MANA PUN ORANG BENCI. PERANGAI MACAM TAIK. RUPA PUN TAK ELOK. BANYAK BUAT JENAYAH KAUM NI. BAWAK KERETA BERKARAT PUN BERLAGAK NAL MATI, SIGNAL TAK BAGI. BAWAK LAJU. EH MACAM SIAL LA. YANG BAWAK MOTOR PUN MODIFIED BAGI BISING. DIA INGAT ORG NAK PANDANG KA RUPA HODOH DIA DGN BAWAK MOTOR BISING MACAM TU?

    BalasPadam